زالو طبی و بهبود حساسیت

زالو طبی و بهبود حساسیت- آلرژی واکنش غیرعادی سیستم ایمنی بدن فرد در برابر یک ماده معمولی بی ضرر است. 

فرد بدون آلرژی هیچ واکنشی به این ماده نخواهد داشت، اما وقتی فردی که آلرژی دارد با محرک مواجه می شود، بدن با ترشح مواد شیمیایی که باعث علائم آلرژی می شود، واکنش نشان می دهد.

زالو درمانی

زالو طبی و بهبود حساسیت

آلرژی چیست؟

موضوع آلرژی در زندگی ما به یک امر عادی تبدیل شده است و مطمئناً اکثر افراد ایده آلرژی را دارند. 

آلرژی واکنش غیرعادی سیستم ایمنی بدن فرد در برابر یک ماده معمولی بی ضرر است. 

فرد بدون آلرژی هیچ واکنشی به این ماده نخواهد داشت، اما وقتی فردی که آلرژی دارد با محرک مواجه می شود، بدن با ترشح مواد شیمیایی که باعث علائم آلرژی می شود، واکنش نشان می دهد. 

با این حال، فقط به دلیل وجود علت و معلولی بین قرار گرفتن در معرض یک ماده و بروز علائم، همیشه به این معنی نیست که فرد به آن ماده حساسیت دارد. 

به عنوان مثال، داروها دارای عوارض جانبی شناخته شده و مورد انتظار هستند. فردی که یکی از این عوارض جانبی را تجربه می کند، لزوماً به آن دارو حساسیت ندارد.

در طول یک واکنش آلرژیک چه اتفاقی می افتد؟

در طی یک فرآیند آلرژیک، ماده ای که مسئول ایجاد آلرژی یا آلرژن است، به آنتی بادی های آلرژیک موجود در سلول های آلرژیک در بدن فرد، از جمله ماست سل ها و بازوفیل ها، متصل می شود.

 سپس این سلول ها مواد شیمیایی مانند هیستامین و لکوترین ها را آزاد می کنند که در نتیجه علائم آلرژیک ایجاد می شود.

آلرژی چگونه شروع می شود؟

فرد آلرژیک می تواند آنتی بادی های آلرژیک یا IgE علیه انواع آلرژن ها از جمله گرده ها، کپک ها، موی حیوانات، کنه های گرد و غبار، غذاها، زهرها و داروها بسازد.

 این امر از طریق فرآیندی به نام حساس‌سازی اتفاق می‌افتد که در آن سیستم ایمنی فرد در معرض مقدار کافی آلرژن قرار می‌گیرد تا بدن آنتی‌بادی‌های آلرژیک به آن ماده تولید کند.

با قرار گرفتن در معرض بعدی، همان آلرژن به IgE مربوطه خود در سلول های آلرژیک متصل می شود و بدن با علائم آلرژی واکنش نشان می دهد. 

علائم آلرژیک می تواند تا حدودی با نوع آلرژن و مسیر قرار گرفتن در معرض آن متفاوت باشد.

(قرار گرفتن در معرض گرده موجود در هوا ممکن است علائم متفاوتی نسبت به خوردن غذایی که به آن حساسیت دارید ایجاد کند).

چه زمانی و چرا افراد دچار آلرژی می شوند؟

زالو درمانی

ناشناخته است که چرا برخی افراد دچار آلرژی می شوند و برخی نه. 

به نظر می رسد آلرژی در خانواده ها دیده می شود، و در برخی موارد اعضای خانواده می توانند آلرژی به غذاها یا داروهای خاص را به اشتراک بگذارند.

 به نظر می رسد که پاسخ آلرژیک زمانی برای محافظت از بدن در برابر عفونت های انگلی بوده است،

اگرچه اکنون به نظر می رسد یک پاسخ غیر طبیعی به محرک های غیر عفونی باشد.

آلرژی می تواند در هر زمانی از زندگی ما رخ دهد، اما بیشتر در دوران کودکی یا بزرگسالی رخ می دهد.

زالوی طبی و آلرژی

زالو طبی و بهبود حساسیت- دقیقاً همین زالوها می توانند برخی از انواع آلرژی ها را درمان کنند، زیرا می توانند آلرژی ایجاد کنند.

من یک نمونه کلاسیک از افرادی هستم که تب یونجه دارند اما در واقع دچار تب یونجه هستند. زالوها به من کمک کردند. من از ابتدای امسال شروع به درمان خودم کردم. 

پس از پنج جلسه درمان قطع شد. وقتی زمان تب یونجه فرا رسید، متوجه شدم که علائم نسبت به سال های قبل 80٪ کمتر بود. و مثل همیشه هیچ داروی ضد حساسیت مصرف نکردم.

بنابراین، درمان آلرژی با زالو طبی امکان پذیر است اما نه همه آنها. برخی از افراد به نیش حشرات حساسیت دارند و درمان آنها با زالو درمانی را توصیه نمی کنیم.

زالو درمانی

بازدیدها: 15

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اکنون تماس بگیرید