زالو درمانی و بیماری های پوستی

زالو درمانی و بیماری های پوستی پوستی یکی از شایع‌ترین مشکلات سلامتی در سراسر جهان است و با بارهای روانی، اجتماعی و مالی فراوان همراه است. 

درماتیت آتوپیک، آلوپسی، اگزما، زخم‌های دیابتی و آبسه‌ها شرایط حاد یا مزمن شایعی هستند که به دلیل صنعتی شدن و عادات سبک زندگی ناسالم، شیوع آن‌ها به طور چشمگیری افزایش می‌یابد. 

تک زالو بزرگترین مرکز پرورش زالوی طبی و آرایشی

زالوهای طبی با موفقیت زیادی توسط پوست و حتی برای اهداف زیبایی در موارد “سلولیت” (لیپودیستروفی)، چین و چروک، اسکار، آکنه های جوانی، پوست ضعیف و صلبیه استفاده می شود. 

درمان های زیبایی عجیب

بسیاری از بیماری‌های پوستی حاد و مزمن پس می‌روند و بهبود می‌یابند:

  • آکنه
  • فورونکولوز
  • پیودرما
  • درماتوز
  • پسوریازیس
  • نورودرماتیت
  • اگزما
  • اسکلرودرمی

هیرودوتراپی (درمان با زالو طبی) با موفقیت با مشکلات زیبایی مانند لیپودیستروفی، پسوریازیس، پس از آکنه، اسکارهای آکنه، لکه های مختلف و تشکیلات پوستی مقابله می کند. 

این مشکلات با اثر تعدیل کننده ایمنی و زهکشی هیرودتراپی از بین می رود. پس از یک دوره زالو درمانی، اسکارها و عیوب در بیماران صاف و برطرف می شود. 

مردم شادی خود را حتی پس از شروع درمان به دست می آورند، زیرا پس از استفاده از زالو در بدن، اندورفین تولید می شود – به اصطلاح هورمون های لذت و ظاهر فرد پس از اولین اقدامات شروع به تغییر می کند.

اثر درمانی هیرودوتراپی در زیبایی شناسی ریشه در قرون وسطی دارد. استفاده از زالو توسط کلئوپاترا بزرگ برای شادابی و جوانسازی پوست به خوبی شناخته شده است.

 او به نشانه تحسین و قدردانی از این حیوانات شگفت انگیز دستور داد نقش برجسته های آنها را بر روی دیوارهای اهرام بسازند. 

متخصصان پوست و زیبایی مدت طولانی است که از تمام مزایای هیرودتراپی قدردانی کرده اند.

هیرودوتراپی به بهبود میکروسیرکولاسیون خون، فعال کردن فرآیندهای تخلیه لنفاوی، تحریک نوسازی پوست و جلوگیری از استرس اکسیداتیو کمک می کند. 

پس از استفاده از زالو، پوست نرم، لطیف، صاف می شود و سایه ای طبیعی به خود می گیرد.

آکنه، اسکارهای بعد از آکنه و رکود نیز به عنوان نشانه های زیبایی شناختی برای درمان با زالو شناخته می شوند.

 اثر تعدیل کننده ایمنی و زهکشی هیرودتراپی به مقابله با این مشکلات کمک می کند. پس از دوره درمان، جای زخم روی صورت صاف می شود.

هیرودوتراپی در زیبایی شناسی به ویژه برای اثر درمانی پیچیده، که از سه عامل مکانیکی، بیولوژیکی و رفلکس تشکیل شده است، ارزشمند است. 

زالو طبی پس از چسبیدن باعث خونریزی مویرگی در محل گزش می شود. در نتیجه، استاز وریدی از بین می رود، خون رسانی به ناحیه پوست افزایش می یابد. 

در طی عمل، غدد بزاقی زالو یک راز بیولوژیکی ارزشمند ترشح می کنند که با ورود به خون، برخی از خواص آن را افزایش می دهد، اثر بی حس کننده و ضد التهابی دارد. در نتیجه، میکروسیرکولاسیون بهبود می یابد، ادم فروکش می کند.

آنزیم هایی مانند هیرودین، هیالورونیداز، استیل کولین، بدلین، کالین-ساراتین، اگلین، هیروستازین و بسیاری دیگر تولید می شوند.

این یک زرادخانه کامل داروسازی است که خود طبیعت آن را توسعه داده و کارهای قابل توجه خود را در فرآیند تکامل زالو به خوبی به تصویر کشیده است. 

به همین دلیل است که اثر زالو روی بدن ملایم و طولانی است.
با استفاده از زالو می توانید از شر سلولیت-لیپودیستروفی خلاص شوید، چهره را بهبود ببخشید، چین و چروک ها را صاف کنید، خاصیت ارتجاعی پوست را بازیابی کنید.

تک زالو بزرگترین مرکز پرورش زالوی طبی در ایران

از گزش زالو و انتقال بیماری نترسید. برای هیرودتراپی از زالو هایی استفاده می شود که به طور خاص در مزارع تکثیر تحت کنترل دامپزشک پرورش داده می شوند. به شرطی که مطمین باشید زالو را از مراکز مجاز پرورش تهیه کرده اید.

علاوه بر این، یک زالو دارویی در طول عمر خود فقط یک بار قابل استفاده است و مجددا استفاده نمی شود.

استفاده از زالو درمانی در طب مکمل و جایگزین برای درمان بیماری های پوستی در سال های اخیر رو به افزایش بوده است.

بیماری پوستی

بیماری پوستی معمولاً در دو لایه بالایی، اپیدرم و درم رخ می دهد. 

زالو با بهبود جریان خون در این دو لایه بالایی پوست، به درمان بسیاری از بیماری های پوستی رایج کمک می کند .

 برخی از بیماری های پوستی (مانند پسوریازیس) مزمن هستند، اما در معرض بهبودی دوره ای هستند.

این مرور بر روی شرایط پوستی پیشنهادی برای زالو درمانی تمرکز دارد که توسط ابن سینا، فیلسوف و پزشک بزرگ ایرانی (980-1037 پس از میلاد) در قانون پزشکی ذکر شده است. 

پایگاه‌های اطلاعاتی الکترونیکی از جمله PubMed، Scopus و Google Scholar برای مطالعات بالینی در مورد پروتکل‌های درمانی در این کتاب جستجو شدند تا آنها را با آزمایش‌های بالینی اخیر شامل زالو درمانی مقایسه کنند.

یافته‌ها: بررسی متون طب سنتی ایران می‌تواند به شناسایی داروهای طبیعی برای مدیریت مشکلات پوستی منجر شود. 

بزاق زالو طبی حاوی ترکیبات ضد انعقاد، ضد تجمع و گشادکننده عروق است.

آیا زالو درمانی برای بیماری های پوستی مفید است؟

ادبیات علمی نشان می‌دهد که زالو ممکن است در طیف وسیعی از بیماری‌ها مفید باشد ، از جمله: بیماری‌های مزمن پوستی (مانند پسوریازیس، اگزما، لیشمانیوز جلدی زخم‌هایی که به سختی التیام می‌یابند).

نتیجه‌گیری: زالو طبی علاوه بر توانایی مکانیکی آنلید در استخراج خون، می‌تواند به سلامت بیماران کمک کند و در عین حال حداقل خطرات را به همراه داشته باشد.

زالو درمانی



بازدیدها: 11

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اکنون تماس بگیرید