زالو درمانی برای سیاتیک

زالو درمانی برای سیاتیکزالو درمانی به دلیل آنزیم های موجود در بزاق زالو که به کاهش درد، التهاب و حل کردن لخته های خون معروف است، در روند درمان سیاتیک بسیار مفید است. زالو طبی و سیاتیک

زالو درمانی

زالو درمانی برای سیاتیک

سیاتیک چیست؟ 

 تشخیص “سیاتیک” به این معنی است که عصب سیاتیک التهاب دارد. عصب سیاتیک اطلاعات مربوط به حرکات پا را تامین می کند و اطلاعات مربوط به احساسات را به مغز می فرستد. 

عصب سیاتیک بسیار بزرگ است، در واقع بزرگترین عصب محیطی بدن است.

عصب سیاتیک از بخش های پایینی نخاع تشکیل شده است. از ریشه های عصبی کمری و ساکرال از ستون فقرات تشکیل شده است. 

عصب سیاتیک از قسمت پایینی نخاع (ناحیه لومبوساکرال) خارج می شود، از پشت مفصل ران عبور می کند و از پشت ران پایین می رود.

این عصب به طور طبیعی چگونه عمل می کند؟

عصب سیاتیک، مانند بسیاری از اعصاب دیگر، دو عملکرد اساسی را انجام می دهد: اول، سیگنال هایی را از مغز به عضلات شما ارسال می کند. و دوم، اطلاعات حسی را از پاها جمع آوری می کند و آن را به مغز شما ارسال می کند. 

شرایطی مانند سیاتیک که بر عصب تأثیر می گذارد، این عملکردهای طبیعی را تغییر می دهد. این معمولاً به صورت ضعف این عضلات پا، درد در پاها و ران ها یا هر دو ظاهر می شود.

چه اتفاقی می افتد که باعث سیاتیک می شود؟

شایع ترین علت سیاتیک فتق دیسک ستون فقرات است. وقتی این اتفاق می افتد، بالشتک طبیعی بین مهره های ستون فقرات پاره می شود. 

این باعث می‌شود که دیسک به سمت مناطقی که معمولاً توسط این اعصاب اشغال شده است رانده شود.

 اعصاب فشرده می شوند و افراد علائم درد، ضعف و بی حسی را تجربه می کنند. سایر بیماری ها مانند تنگی نخاع، اسپوندیلولیستزیس یا سندرم پیریفورمیس نیز می توانند با تحریک عصب باعث علائم سیاتیک شوند.

زالو درمانی برای سیاتیک

علائم و نشانه های سیاتیک چیست؟

همانطور که در بالا گفته شد، سیاتیک می تواند باعث ناهنجاری های حسی و عضلانی در پاها و ران ها شود. علائم رایج سیاتیک عبارتند از:

احساس گرفتگی در ران

درد تیراندازی از باسن، پایین پا

احساس سوزن سوزن شدن یا سوزن سوزن شدن در پاها و ران ها

احساس سوزش در ران

علاوه بر این، بیماران مبتلا به سیاتیک ممکن است با مانورهایی مانند چمباتمه زدن یا سرفه متوجه بدتر شدن علائم خود شوند. این مانورها می تواند فشار اطراف عصب را افزایش داده و علائم سیاتیک را بزرگتر کند.

چه کسانی مستعد ابتلا به علائم سیاتیک هستند؟

سیاتیک می تواند تقریباً هر کسی را تحت تأثیر قرار دهد، اما در بیماران جوان بسیار نادر است. سیاتیک معمولاً بیماران 30 تا 50 ساله را تحت تأثیر قرار می دهد.

 اغلب یک شروع ناگهانی وجود دارد که ممکن است به اعمال بیش از حد یا آسیب کمر نسبت داده شود.

برای سیاتیک چه کاری باید انجام دهم؟

مهمتر از همه، باید دریابید که آیا سیاتیک علت علائم شماست یا خیر. پزشک شما یک شرح حال کامل می گیرد، یک معاینه فیزیکی انجام می دهد و چندین عملکرد خاص عصب را آزمایش می کند. 

چندین بیماری دیگر ممکن است باعث درد لگن و ران شوند و باید در نظر گرفته شوند. تعیین علت صحیح علائم قبل از شروع درمان سیاتیک بسیار مهم است. 

آزمایشات دیگر، از جمله اشعه ایکس یا احتمالا MRI ممکن است مفید باشد، اما ممکن است نیازی به آنها نباشد.

زالو درمانی برای سیاتیک

زالو درمانی به دلیل آنزیم های موجود در بزاق زالو که به کاهش درد، التهاب و حل کردن لخته های خون معروف است، در روند درمان سیاتیک بسیار مفید است.

آنزیم‌های موجود در بزاق زالو عروق را گشاد می‌کنند و با سایر آنزیم‌ها برای دفع سموم و تقویت گردش خون سالم برای تسریع روند بهبودی کار می‌کنند و همچنین حاوی آنزیم‌های ضد باکتری هستند که به جلوگیری و از بین بردن تولید باکتری کمک می‌کنند.

زالو درمانی التهاب، تورم و درد ناحیه آسیب دیده را کاهش می دهد و منجر به تسریع عملکرد طبیعی می شود.

در طول درمان، زالوها همچنین یک آنزیم بی‌هوشی را تزریق می‌کنند که درد را از بین می‌برد، و همچنین یک آنزیم ضد باکتری که باکتری‌های موجود را از بین می‌برد و از عفونت بیشتر محل جلوگیری می‌کند، همه اینها با هم برای تسریع روند درمان سیاتیک کار می‌کنند.

مدت زمان زالو درمانی به شدت این بیماری بستگی دارد. به همین ترتیب، تعداد جلسات و تعداد زالوهای مورد استفاده در درمان نیز در هر فرد متفاوت است.

زالو درمانی


بازدیدها: 26

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اکنون تماس بگیرید