زالو درمانی- در مورد تسکین درد

زالو درمانی: – در مورد تسکین درد- آیا می دانستید که زالوی طبی – کرم های انگلی متعلق به زیر کلاس Hirudinea، از زمان های قدیم در پزشکی برای درمان ناهنجاری های سیستم عصبی، مشکلات دندانی، بیماری های پوستی و عفونت ها استفاده می شده است؟ نه تنها این، بلکه علم پزشکی مدرن از زالوها برای جراحی و سایر اهداف میکروسرجری استفاده می کند، زیرا آنها مواد ضد انعقاد را به شکل پپتیدها و پروتئین هایی ترشح می کنند که به جلوگیری از لخته شدن خون کمک می کند. 

از این رو زخم ها با حفظ جریان خون در آنها به سرعت بهبود می یابند. مهمتر از همه، این درمان در حال حاضر به دلیل سهولت و هزینه کم استفاده در کاهش مشکلات در حال تجدید حیات است.

زالو درمانی

زالو طبی چگونه کار می کند؟

زالوهای طبی دارای سه آرواره هستند که هر کدام یک ردیف دندان دارند. آنها از دندان های خود برای نفوذ به پوست افراد و تزریق داروهای ضد انعقاد موجود در بزاق استفاده می کنند. 

پس از آن، حدود نیم ساعت به زالوها اجازه داده می شود تا خون بیمار را تخلیه کنند (این به معنای تنها چند میلی لیتر خون در هر زالو درمانی است).

کسانی که در معرض خطر قطع اندام به دلیل عوارض دیابت هستند، کسانی که بیماری قلبی در آنها تشخیص داده شده است، و کسانی که جراحی زیبایی انجام می دهند و در معرض خطر از دست دادن برخی از بافت نرم قرار دارند، ممکن است همه از این موضوع سود ببرند. لخته های خون و رگ های واریسی نیز با این درمان قابل درمان هستند.

زالو طبی و اختلالات قلبی

به دلیل توانایی آن در کاهش التهاب و افزایش جریان خون، زالو درمانی توسط افراد مبتلا به بیماری قلبی استفاده می شود. برای افراد مبتلا به بیماری و مشکلات عروقی، زالو درمانی به یک درمان جایگزین پذیرفته شده برای درمان آنها تبدیل شده است.

زالو طبی و سرطان

به دلیل مهارکننده‌های پلاکتی و آنزیم‌های منحصربه‌فرد موجود در بزاق زالو، درمان‌های سرطان شامل زالو درمانی در حال تحقیق هستند. 

در حالی که زالو درمانی برای افراد مبتلا به برخی بدخیمی های خونی توصیه نمی شود، اما نشان داده شده است که این روش علائم سرطان ریه را کاهش می دهد. 

در آزمایشات متعدد نشان داده شده است که تزریق بزاق زالو طبی به بدن به جلوگیری از استعمار سلول های سرطانی در بدن کمک می کند.

زالو طبی و دیابت

زالو درمانی- در مورد تسکین درد

بیماری های عروقی ناشی از دیابت می توانند جریان خون را در انگشتان پا، انگشتان دست، دست ها و پاها کاهش دهند یا متوقف کنند. بافت هایی که تحت تاثیر قرار می گیرند به دلیل کمبود خون می میرند.

 این شایع ترین دلیل قطع عضو مرتبط با دیابت است. افزایش گردش خون در بافت های آسیب دیده بدون خطر لخته شدن خون موثرترین استراتژی برای توقف این روند است. 

زالو درمانی در تحقیقات متعددی کمک کننده است. با این حال بیماران دیابتی خون غلیظ تری دارند، هیرودین، یک داروی ضد انعقاد، می تواند به رقیق شدن خون و کاهش فشار بر قلب و سیستم گردش خون کمک کند.

زالو طبی دراهداف آرایشی

تاثیر زالو درمانی بر لخته شدن خون در حین و بعد از این روش ها به بهبود طبیعی و کامل بدن کمک می کند. گردش خون مزایای متعددی را به همراه دارد که باعث شده برخی از افراد از زالو درمانی برای درمان طاسی و ریزش موی سر استفاده کنند.

زالو طبی و نکات قابل تامل

زالو درمانی- در مورد تسکین درد

زالو درمانی برای افرادی که دارای اختلالات خودایمنی، کم خونی، مشکلات لخته شدن خون یا شریان های آسیب دیده هستند توصیه نمی شود. همچنین به طور کلی توصیه می شود که کودکان زیر 18 سال و زنان باردار از آن اجتناب کنند.

زمانی که بعد از یک جلسه زالو درمانی شکست بخورد، خون از ناحیه تحت درمان به بیرون نشت می کند و محل گزش زالو بسته نمی شود.

زالوها پتانسیل ایجاد عفونت باکتریایی از جمله میکروب های مقاوم به دارو را دارند، بنابراین از آنها در خارج از یک محیط کنترل شده اجتناب کنید.



بازدیدها: 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اکنون تماس بگیرید