زالو درمانی و پیوند پوست

شرکت دانش بنیان تک زالو طلایه دار صنعت زالوی کشور با مجوز رسمی تولید و پروانه بهره برداری از سازمان دامپزشکی و جهاد کشاورزی استان البرز

چگونه زالو درمانی باعث بهبود و بهبود بیمارانی می شود که تحت پیوند پوست قرار گرفته اند؟

به محض اینکه زالوها خود را به محل پیوند پوست می چسبانند، شروع به مکیدن خون می کنند. در حین مکیدن، ماده ای به نام هیرودین را نیز از بزاق خود آزاد می کنند. این جزء در مهار تجمع پلاکتی (فرآیندی که در آن پلاکت ها به هم می چسبند) و آبشار انعقادی (سری فرآیندهایی که با تشکیل لخته فیبرین ختم می شود) بسیار مهم است.

اگر این دو عارضه مضر در پیوند پوست وجود داشته باشد، احتقان سیاهرگی مشخصی ایجاد می شود که روند بهبود پیوند پوست را کند می کند. هنگامی که پیوند پوست گردش خون ضعیفی دریافت می کند، محل سیانوتیک می شود [وضعیتی که در آن پوست و غشاهای مخاطی رنگ آبی به خود می گیرند زیرا اکسیژن کافی در خون وجود ندارد]، سپس سخت می شود و تا زمانی که بافت پیوند شده بمیرد، سرد می شود. اکنون به دلیل هیرودین و بازدارنده فاکتور Xa موجود در بزاق زالو، این فرآیندها مهار می شوند. از آنجایی که یک جزء گشادکننده عروق در بزاق آنها نیز وجود دارد، احتقان وریدی بیشتر کاهش می‌یابد و جریان خون خوبی را در پیوند پوست ایجاد می‌کند. پس از زالو درمانی مداوم، پیوند پوست به زودی گرم و صورتی می شود که نشانه خوبی از وجود خون کافی است.

فراوانی زالو درمانی در بیماران با پیوند پوست

زالوهای دارویی تا یک ساعت یا بیشتر این ناحیه را می مکند و می توانند یک تا دو قاشق چایخوری خون مصرف کنند. دو روز پس از زالو درمانی، محل پیوند پوست افزایش قابل توجهی در خون رسانی به ناحیه نشان می دهد.

دفعات زالو درمانی در بیمارانی که پیوندهای پوستی دارند حدود چهار روز تا پنج روز است، در حالی که دفعات زالو درمانی در بیمارانی که پیوند پوست آنها به خطر افتاده حدود شش تا ده روز است.

هشدارپزشکی در زالو درمانی با استفاده از زالوی آلوده و غیر بهداشتی

از آنجایی که زالو درمانی یک مقوله کاملا بهداشتی میباشد و زالوهای طبی یکبار مصرف هستند. هرگز وضعیتی مانند شیردوشی و استفاده مجدد وجود ندارد و فورا پس از مصرف باید آنها را امحا نمود. پس از درخواست، محل استفاده از زالو به مدت 24 ساعت در شرایط استریل با تمیز کردن مناسب بسته می شود. پانسمان به مدت 24 ساعت بسته خواهد ماند.

از مراجعه به مراکز درمانی که زالوهای طبی را از تکثیر کننده های زیرزمینی و مزارع غیر بهداشتی تهیه میکنند جدا پرهیز نمایید. زیرا ممکن است زالوهای غیر بهداشتی بیماری های مالاریا و هپاتیت را به انسان انتقال دهند

تک زالو یعنی سلامت

بازدیدها: 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اکنون تماس بگیرید