فواید و کاربرد دارویی زالو

فواید و کاربرد دارویی زالو- زالو درمانی برای سم زدایی و درمان چندین بیماری که در زیر مورد بحث قرار می گیرد مفید است.

زالو درمانی برای ریزش مو

طاسی یک بیماری بسیار شایع مو است که در آن زنان و مردان روزانه صدها تار مو از پوست سر و سایر قسمت های بدن از دست می دهند. 

زالو درمانی می تواند برای درمان ریزش مو و طاسی مفید باشد.

با افزایش گردش خون از طریق پوست سر و ریشه مو عمل می کند. ریشه مو را تغذیه می کند و رشد مو را تقویت می کند. همچنین سیستم ایمنی را بازسازی می کند.

همچنین از علل شایع طاسی مانند تکثیر قارچ ها در ناحیه آسیب دیده مراقبت می کند. 

بهبود ایمنی ایجاد شده توسط زالوهای طبی تضمین می کند که بدن می تواند به طور موثر با این ارگانیسم های عفونی مبارزه کند و در نتیجه از طاسی ناشی از آن جلوگیری می کند.

افزایش گردش خون در پوست سر همچنین باعث افزایش تامین و غلظت مواد مغذی ضروری می شود که فولیکول های مو را تقویت کرده و رشد مجدد مو را تقویت می کند. 

از این رو زالو درمانی برای مردان و زنانی که از ریزش مو و طاسی رنج می برند بسیار توصیه می شود.

فواید و کاربرد دارویی زالو

زالو درمانی برای صورت

Hirudo Medicinalis، نام علمی زالو نیز می تواند به بهبود سلامت پوست کمک کند. هیرودوتراپی، درمانی که شامل استفاده از زالو است، برای ارتقاء بهبود و حفظ بافت نرم پس از جراحی ترمیمی صورت رایج شده است.

زالو درمانی می تواند شانس نتایج مثبت را در جراحی های بازسازی که بر بینی، سینه، پیشانی و انگشتان دست تأثیر می گذارد، افزایش دهد. 

زالوهای دارویی با تأثیر بر روند لخته شدن خون در حین و بعد از این روش ها عمل می کنند. 

این به بدن کمک می کند تا به طور طبیعی و کامل بهبود یابد.

زالو درمانی همچنین گردش خون را از طریق قسمت بازسازی شده پوست افزایش می دهد و تامین مناسب مواد مغذی از جمله پروتئین را تضمین می کند. 

فواید و کاربرد دارویی زالو

پروتئین ها بلوک های ساختمانی بدن هستند که برای بازسازی سلول های پوست مورد نیاز هستند. 

افزایش جریان پروتئین ها به محل جراحی از بهبود بافت های پوست پشتیبانی می کند و یکپارچگی طبیعی پوست را در مدت زمان کوتاهی بازیابی می کند.

زالو درمانی برای واریس

زالو درمانی دارویی به عنوان یک درمان موثر برای بیماران مبتلا به واریس استفاده می شود. 

واریس یک بیماری شایع است که وریدهای پا را تحت تاثیر قرار می دهد و در نتیجه گشاد شدن آنها می شود. 

این به دلیل آسیب به دریچه های این وریدها رخ می دهد که به دلیل افزایش فشار برگشتی در آنها ایجاد می شود. 

در نتیجه، خون باید از پاها به سمت بالا به سمت قفسه سینه بر خلاف گرانش جریان یابد و باعث فشار بیشتر بر روی عروق خونی شود.

در طی یک دوره زمانی، وریدها به دلیل تجمع خونی که تمایل به تجمع در آنها دارد، سست و پرپیچ و خم می شوند.

زالوهای دارویی یک درمان ایمن و موثر برای مدیریت این بیماری ارائه می کنند. 

زالوهای دارویی وقتی روی قسمتی که رگ‌های واریسی و زخم‌ها را احاطه می‌کند استفاده می‌شود، به کاهش هیپرپیگمانتاسیون، دور اندام و ادم کمک می‌کند.

اعتقاد بر این است که این درمان از طریق توانایی خود در بازگرداندن جریان خون طبیعی از طریق وریدهای پا عمل می کند. 

با اطمینان از جریان خون صاف از پاها به سمت قفسه سینه، از تجمع خون در پاها جلوگیری می کند. 

این به جلوگیری از ادم در پاها کمک می کند. این درمان همچنین بهبود زخم‌های روی پوست را که روی ناحیه آسیب‌دیده قرار دارند، افزایش می‌دهد. همچنین احتقان وریدی ناشی از این بیماری را کاهش می دهد.

این درمان همچنین به پیشگیری از عوارض وریدهای واریسی مانند اگزما وریدی، لیپودرماتواسکلروز، رنگدانه وریدی، ترومبوفلبیت سطحی و زخم وریدی کمک می کند.

تجویز هیرودوتراپی در ترکیب با سایر روش‌های درمانی مؤثر مانند جوراب‌های فشاری و مدیریت وزن، به‌ویژه در مورد بیماران چاق، می‌تواند نتایج مطلوبی را برای بیماران مبتلا به واریس فراهم کند.

فواید و کاربرد دارویی زالو

زالو درمانی برای زخم ها

زالو درمانی در مدیریت زخم ها بسیار مفید است. این به ویژه برای جلوگیری از احتقان وریدی در بیمارانی که تحت پیوند فلپ پوست قرار گرفته اند مفید است.

این درمان با ایجاد زخم سوراخ شده در محل استفاده از زالوهای دارویی عمل می کند. این باعث تراوش خون برای چند ساعت می شود. 

هیرودین، یک مهارکننده مستقیم ترومبین، موجود در بزاق آزاد شده توسط زالو، مسئول خونریزی مداوم در محل است.

بزاق زالو همچنین حاوی یک ماده بی حس کننده است که از درد در محل جلوگیری می کند. زالو درمانی همچنین باعث گشاد شدن موضعی عروق خونی و در نتیجه افزایش جریان خون می شود.

این اثرات زالوهای دارویی به بهبود زخم کمک می کند و باعث می شود مقدار بیشتری از مواد مغذی به قسمت جریان یابد.

 این مواد مغذی باعث تسریع بهبود زخم و کاهش زمان بهبودی بیماران می شود.

این درمان برای درمان زخم در بیمارانی که تحت عمل جراحی مانند چسباندن مجدد گوش قرار گرفته اند، استفاده شده است. پیوند گوش یک روش دشوار با درصد موفقیت بسیار پایین است. 

لخته شدن رگ های خونی ریز در اطراف این ناحیه در طول عمل، روند بهبودی را مختل می کند. استفاده از زالو می تواند از لخته شدن خون جلوگیری کرده و در نتیجه شانس پیوند گوش موفق را افزایش دهد.

زالوها توانایی منحصر به فردی برای حمایت از بافت های آسیب دیده وریدی دارند. بزاق زالو حاوی یک مهارکننده مستقیم ترومبین به نام هیرودین و یک آنتی بیوتیک به نام هیالورونیداز است.

هیرودین جریان خون را به قسمت آسیب دیده باز می گرداند و به آن اجازه می دهد تا سریع تر بهبود یابد در حالی که هیالورونیداز باکتری ها را از بین می برد و از عوارضی مانند عفونت مجدد زخم ها جلوگیری می کند. 

هیالورونیداز همچنین انتشار بزاق زالو را از طریق بافت محلی افزایش می دهد و در نتیجه اثر هیرودین را افزایش می دهد. 

بزاق همچنین حاوی یک گشاد کننده عروق شبیه هیستامین است که باعث خونریزی موضعی می شود.

این خواص زالو همچنین برای از بین بردن احتقان وریدی پس از جراحی های پیوند انگشتان دست و پا مفید است. 

می توان از آن در طی مراحل بازسازی، بزرگ کردن و کوچک کردن سینه برای جلوگیری از گرفتگی نوک پستان استفاده کرد که در غیر این صورت می تواند خطر عوارض را به همراه داشته باشد.

فواید و کاربرد دارویی زالو

زالو درمانی برای بیماری های پوستی

زالو درمانی می تواند در مدیریت چندین اختلال پوستی مفید باشد. نشان داده است که باعث بهبود قابل توجهی در علائم پسوریازیس و اگزما می شود. همچنین می توان از آن برای درمان عفونت های پوستی استفاده کرد.

طبق سوابق زالو درمانی در ایران، این زالوها در اولین نیش فقط خون ناخالص را از محل مصرف می مکند. خون خالص توسط آنها مکیده نشده است. 

این به حذف ناخالصی‌های سمی که می‌توانند علائم عفونت را بدتر کنند کمک می‌کند و همچنین به عنوان یک درمان تصفیه خون عمل می‌کند.

اما بعداً زالوها شروع به مکیدن خون خالص می کنند. آنها به برداشتن خون احتقانی در محل آسیب‌دیده کمک می‌کنند و اجازه می‌دهند گردش خون طبیعی به پوست بازگردد، بنابراین از عوارضی مانند قانقاریا جلوگیری می‌کند.

زالوهای دارویی با از بین بردن محرک هایی که باعث شعله ور شدن آن می شوند، به تسکین علائم پسوریازیس و اگزما کمک می کند. همچنین می تواند از عفونت های ناشی از خاراندن مکرر در بیماران مبتلا به اگزما جلوگیری کند. 

بزاق زالو حاوی ترکیبی ضد باکتری به نام هیالورونیداز است. باکتری ها را از بین می برد و از پوست در برابر عفونت ها محافظت می کند.

از دیگر نشانه های این درمان می توان به سلولیت، سیاتیک، هرپس زوستر، زخم های دیابتی، کورک و آبسه اشاره کرد.

فواید و کاربرد دارویی زالو

زالو درمانی به عنوان ضد پیری

بزاق زالو حاوی ترکیبات قدرتمندی است که می تواند به کاهش چین و چروک و سایر علائم پیری کمک کند. باعث گشاد شدن رگ های خونی در بدن می شود و خون رسانی به اندام ها و بافت های پیر را باز می گرداند و در نتیجه سلامت آنها را بازیابی می کند.

زالوهای دارویی همچنین تولید کلاژن را تحریک می کنند که در حفظ خاصیت ارتجاعی پوست نقش دارد. این به جلوگیری از چین و چروک زودرس پوست کمک می کند.

آنزیم های بیوشیمیایی موجود در زالوهای دارویی می توانند مغز و قلب را ترمیم و احیا کنند و در نتیجه از تغییرات دژنراتیو مرتبط با افزایش سن در این اندام های حیاتی جلوگیری کنند.

زالو درمانی پسوریازیس

از زالو می توان برای تسکین علائم پسوریازیس استفاده کرد. وجود مواد ضد انعقاد و ترکیبات ضد باکتری در آنها امکان استفاده از زالو را برای اهداف دارویی مانند درمان این بیماری پوستی فراهم می کند.

پسوریازیس یک بیماری شایع پوستی است که به دلیل تمایل سلول های پوست به جایگزینی سریع خود رخ می دهد. وسعت این بیماری در بین بیماران مختلف متفاوت است. 

در برخی موارد، تنها در برخی از قسمت های بدن باعث ایجاد چند ضایعات ریز می شود. با این حال، برخی از بیماران به شکل گسترده ای از پسوریازیس مبتلا می شوند. 

آنها ضایعات پوستی را در نواحی بزرگتر بدن به ویژه زانوها، قفسه سینه، آرنج ها و پوست سر ایجاد می کنند.

این ضایعات به صورت لکه های قرمز و پوسته پوسته ظاهر می شوند که پس از خراشیدن یا خاراندن، پوسته های ریز و نقره ای رنگ را نشان می دهند. 

زالو درمانی می تواند به کنترل این علائم و تسکین تشدید مکرر بیماری کمک کند.

بزاق زالوهای دارویی حاوی ترکیبات فعالی است که به عنوان یک عامل باکتری کش عمل می کند و با باکتری های موجود در پوست مبارزه می کند. 

این اجزا از تکثیر باکتری ها بر روی لایه های ضخیم سلول های پوست جلوگیری می کنند. 

این به جلوگیری از عفونت در محل های خراشیده شده که در برابر ورود باکتری آسیب پذیر شده اند، کمک می کند.

این درمان همچنین به کاهش سرعت بازسازی سلول های پوست کمک می کند و در نتیجه تسکین قابل توجهی را برای بیماران فراهم می کند.

به کاهش پوسته های نقره ای روی پوست کمک می کند و همچنین خارش، بثورات و قرمزی پوست ناشی از پسوریازیس را کنترل می کند. 

سم زدایی زالو

فواید و کاربرد دارویی زالو

زالو درمانی یک راه طبیعی موثر برای سم زدایی بدن است. این به عنوان یک درمان تصفیه خون عمل می کند و اجازه می دهد تا خون سمی از بدن خارج شود. 

در طی این درمان، زالوهای دارویی را روی قسمتی از بدن قرار می دهند. 

زالوها خون ناخالص را می مکند در حالی که آنزیم های خاصی را در جریان خون آزاد می کنند.

این به از بین بردن سموم و مواد شیمیایی مضری که طی چندین سال در بدن انباشته شده اند کمک می کند و آن را به طور کامل تصفیه می کند. 

هجوم آنزیم های حمایت کننده در بدن چندین ترکیب مفید را برای بدن فراهم می کند که به تقویت ایمنی و قدرت شفابخش بدن کمک می کند.

این درمان همچنین به حذف خون احتقانی و بازیابی گردش خون طبیعی کمک می کند. 

سم زدایی و تصفیه خون با این درمان نتایج دلگرم کننده ای را در بیماران مبتلا به اختلالات درد، اگزما، پسوریازیس، آکنه، آبسه و آلوپسی نشان داده است. 

ضد انعقاد زالو

بیشتر مزایای زالو درمانی را می توان به توانایی آن در جلوگیری از انعقاد یا لخته شدن خون نسبت داد. 

زالو حاوی یک ترکیب ضد انعقاد به نام هیرودین است که یک پپتید طبیعی است. این ترکیب در غدد بزاقی زالوهایی مانند هیرودو مدیسینالیس وجود دارد.

هیرودین جزء اساسی عادت غذایی خون‌خواری زالو است. 

از لخته شدن خون جلوگیری می کند و حتی پس از ایجاد برش از طریق پوست یا نیش زالو روی پوست میزبان، جریان آن را حفظ می کند.

عملکرد هیرودین مشابه عملکرد آنتی ترومبین است. با مهار عمل پیش انعقاد ترومبین عمل می کند. هیرودین توانایی اتصال به ترومبین و مهار فعال شدن آن را دارد. 

همچنین از تشکیل لخته جلوگیری می کند. با ایجاد فعالیت ترومبولیتیک، لخته های موجود را حل می کند.

این اثرات زالوهای دارویی در مدیریت اختلالات انعقادی خون، هماتوم های پوستی و رگ های واریسی از ارزش درمانی بسیار بالایی برخوردار است. 

درمان گزش با زالو

زالوهای دارویی حاوی مهارکننده‌های فاکتور انعقادی هستند که می‌توانند به پیشگیری از علائم ناشی از گزش کمک کنند. 

حاوی چندین مولکول ضد انعقاد است که در مهار تجمع پلاکتی و آبشار انعقادی از جمله هیرودین، یک مهارکننده فاکتور Xa به نام آنتی استاسین، و آنتاگونیست گلیکوپروتئین IIb-IIIa غشای پلاکتی به نام دکورسین نقش دارند.

این ترکیبات اثر ضد انعقادی قابل توجهی را در محل گزش نشان می دهند. 

این امر خروج خون را تضمین می کند و بنابراین از انتشار سمی که از طریق نیش به بدن تزریق می شود جلوگیری می کند. 

زالو درمانی برای آرتروز

ترکیبات مختلف فعال دارویی از جمله عوامل بازدارنده ترومبین، هیرودین، موجود در بزاق زالو، در مدیریت آرتریت مفید هستند. 

بزاق زالو حاوی وازودیلاتورهای هیستامین مانند مانند کالیکرئین و همچنین مهارکننده های تریپتاز است. 

همچنین حاوی چندین مهارکننده پروتئیناز و عوامل بیهوشی است.

کالیکرئین با بهبود گردش خون و تامین مواد مغذی بیشتر به قسمت آسیب دیده به حمایت از سلامت مفاصل کمک می کند. 

عوامل بی حس کننده به تسکین درد و کاهش حرکات مفصل کمک می کنند.

هیرودین می تواند علائم آرتریت را با جلوگیری از لخته شدن خون در محل استفاده از زالو تسکین دهد. 

این اجازه می دهد تا خون ناخالص از قسمت های آسیب دیده خارج شود و سلامت بافت های مفصلی را بازیابی کند.

هیالورونیداز موجود در بزاق زالو می‌تواند به بافت‌های عمیق‌تر فضاهای مفصلی برسد و سلامت استخوان زیر غضروف و غضروف را افزایش دهد. 

مواد ضد التهابی موجود در بزاق زالو مانند اگلین و بدلین با جلوگیری از آسیب بیشتر به مفاصل از پیشرفت آرتریت جلوگیری می کند.

زالو درمانی برای دیابت

زالو درمانی می تواند به پیشگیری از عوارض دیابت کمک کند. بیماران دیابتی دارای خون چسبناک یا غلیظ هستند که خطر ایجاد لخته خون را در آنها افزایش می دهد. 

تشکیل و جابجایی این لخته‌ها در گردش خون می‌تواند خطر جدی عوارض و مرگ و میر را در صورتی که لخته در قلب، ریه‌ها یا مغز قرار بگیرد، ایجاد کند.

زالو درمانی می تواند به سرکوب لخته شدن خون کمک کند. هیرودین اثر ضد انعقادی ایجاد می کند و بنابراین از تشکیل لخته در شریان ها و سیاهرگ ها جلوگیری می کند. 

همچنین باعث ایجاد اثر رقیق کننده خون می شود که به خون اجازه می دهد به راحتی گردش کند. 

این به کاهش فشار روی قلب و عروق خونی کمک می کند و در نتیجه خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با دیابت مانند فشار خون بالا و حملات قلبی را کاهش می دهد. 

جراحی پلاستیک زالو درمانی

زالو درمانی معمولاً در جراحی های پلاستیک گنجانده می شود تا شانس موفقیت را افزایش دهد. 

جراحان پلاستیک همچنین برای نجات فلپ های پوستی که در اثر احتقان وریدی پس از جراحی آسیب دیده اند، به این کرم ها تکیه می کنند.

این درمان می تواند از نکروز یا مرگ بافت در بیمارانی که تحت یک روش ترمیمی قرار گرفته اند جلوگیری کند.

 Hirudo Medicinalis، هنگامی که در محل جراحی پلاستیک اعمال می شود، می تواند با بهبود گردش خون و جلوگیری از لخته شدن، شانس پذیرش پیوند را افزایش دهد.

همچنین به برداشتن خون وریدی اضافی کمک می کند و بنابراین گردش آزاد خون خالص را از طریق این قسمت های تحت درمان افزایش می دهد. 

کلمات کلیدی : زالو- زالو طبی- زالو درمانی- Hirudo Medicinalis- جراحی پلاستیک- دیابت- آرتروز- ضد انعقاد- طب سنتی- طب مکمل


بازدیدها: 5

اکنون تماس بگیرید