زالو درمانی و درمان بیماری های وریدی

بیماری وریدی به هر بیماری یا آسیبی به سیستم وریدی اطلاق می شود و می تواند در اثر عوامل زیادی ایجاد شود. سبک زندگی یک فرد می تواند خطر ابتلا به بیماری های وریدی را افزایش دهد.

شرکت دانش بنیان تک زالو- فروش تکثیر و پرورش زالوی طبی بهداشتی دارای پروانه بهره برداری و مجوز تولید از سازمان دامپزشکی و جهاد کشاورزی استان البرز کرج با نظارت دامپزشک مورد تایید سازمان دامپزشکی

سیستم وریدی ما بخشی از شبکه مهم رگ‌های خونی است که مواد مغذی و اکسیژن را به سلول‌ها می‌رساند.

بیماری وریدی به هر بیماری یا آسیبی به سیستم وریدی اطلاق می شود و می تواند در اثر عوامل زیادی ایجاد شود. سبک زندگی یک فرد می تواند خطر ابتلا به بیماری های وریدی را افزایش دهد. اگر فردی چاق باشد یا فردی سیگار می‌کشد، مقادیر زیادی الکل می‌نوشد یا غذاهای چرب می‌خورد، می‌تواند منجر به ضخیم شدن خون و انسداد عروق توسط رسوبات چربی یا تشکیل پلاک شود. بارداری و همچنین داروها نیز می تواند منجر به مشکلات سیستم وریدی شود. به همین ترتیب، این سیستم همچنین می تواند توسط تروما یا بیماری ها و بیماری هایی مانند دیابت آسیب ببیند.

نمونه هایی از بیماری وریدی

وریدهای واریسی به عنوان یک بیماری وریدی در نظر گرفته می‌شوند، وضعیتی که در آن وریدهای سطحی برآمده می‌شوند و می‌توانند در طول بارداری بیشتر شوند.

ترومبوز وریدی وضعیتی است که در آن ورید توسط یک لخته خون مسدود می شود و در پاها شایع تر است. دو نوع ترومبوز وریدی وجود دارد – ترومبوز ورید سطحی و ترومبوز ورید عمقی. ترومبوز ورید سطحی خفیف‌تر از این دو است، در حالی که ترومبوز ورید عمقی می‌تواند تهدیدکننده زندگی باشد، به‌خصوص اگر ترومبوز از جای خود خارج شده و به اندام‌های اصلی مانند ریه‌ها، قلب یا مغز برود. در این نوع شرایط، بیمار به داروهای ضد انعقاد برای رقیق نگه داشتن خون و جلوگیری از تشکیل لخته خون نیاز دارد.

زالو درمانی در درمان بیماری های وریدی استفاده می شود

ثابت شده است که زالو درمانی به بیماران مبتلا به بیماری های وریدی کمک می کند. می تواند به کاهش درد و تورم ناشی از رگ های واریسی کمک کند و به حل لخته های خونی که ایجاد شده اند کمک کند. اما زالو درمانی برای بیمارانی که بیماری وریدی آنها به دلیل ناکافی بودن دریچه ها و اتساع ناکافی عروق ایجاد می شود موثر نیست.

بزاق زالو حاوی آنزیم های مفید است. آنها دارای خواص ضد انعقادی هستند که به جلوگیری از انعقاد یا غلیظ شدن خون کمک می کند. گذشته از این، آنزیمی نیز وجود دارد که لخته‌های خونی تشکیل‌شده را می‌شکند که می‌تواند رگ‌ها را مسدود کند. این دو خاصیت باعث رقیق شدن خون می شوند تا آزادانه در رگ ها جریان یابد. برای کمک بیشتر به این عملکرد، آنزیم دیگری به عنوان گشادکننده عروق عمل می کند تا جریان بهتر خون را فراهم کند.

بزاق زالو همچنین دارای خواص ضد باکتریایی است که به افرادی که زخم های باز که به دلیل بیماری وریدی عارضه دارند کمک می کند.

زالو درمانی بهتر است همراه با جوراب های فشاری، مدیریت وزن، رژیم غذایی و ورزش استفاده شود.

شرکت دانش بنیان تک زالو دارای مجوز رسمی و پروانه بهره برداری از سازمان دامپزشکی و جهاد کشاورزی استان البرز کرج

هشدارپزشکی در زالو درمانی با استفاده از زالوی آلوده و غیر بهداشتی

از آنجایی که زالو درمانی یک مقوله کاملا بهداشتی میباشد و زالوهای طبی یکبار مصرف هستند. هرگز وضعیتی مانند شیردوشی و استفاده مجدد وجود ندارد و فورا پس از مصرف باید آنها را امحا نمود. پس از درخواست، محل استفاده از زالو به مدت 24 ساعت در شرایط استریل با تمیز کردن مناسب بسته می شود. پانسمان به مدت 24 ساعت بسته خواهد ماند.

از مراجعه به مراکز درمانی که زالوهای طبی را از تکثیر کننده های زیرزمینی و مزارع غیر بهداشتی تهیه میکنند جدا پرهیز نمایید. زیرا ممکن است زالوهای غیر بهداشتی بیماری های مالاریا و هپاتیت را به انسان انتقال دهند

تک زالو یعنی سلامت

بازدیدها: 15

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اکنون تماس بگیرید