زالویی که میتواند منجر به بیماری شود

زالویی که میتواند منجر به بیماری شود.به گزارش ایسنا یک متخصص طب ایرانی بیان کرد: اگر زالوها در محیط آلوده رشد یافته باشند، ممکن است سبب انتقال بیماری باکتریایی شوند؛ به همین دلیل باید از آلوده نبودن زالوها کاملا مطمئن بود.

یکی از دیگر عوارض زالو درمانی، استفاده از این درمان نزد افراد غیر متخصص است؛ در حقیقت همیشه افرادی وجود دارند که تنها برای استفاده از سود و مزایای این نوع درمان‌های به ظاهر ساده بدون هیچ اطلاعی دست به کار می‌شوند.

ممکن است افراد غیر متخصص از بین دو گروه زالوها، از نوع غیردرمانی یا سمی آن استفاده کنند و حتماً نزد افراد متخصص و کسانی که توانایی شناخت انواع زالو را دارند و از زالوی بهداشتی و پرورشی استفاده می‌کنند، بروند.

هیچگاه از زالوهای صید شده از طبیعت استفاده نکنید

مقداری از این زالو‌ها از طبیعت جمع‌آوری می‌شوند، به این صورت که افراد شکارچی با استفاده از یک جوراب زنانه خود را طعمه می‌کند، در نتیجه اول زالو خون این فرد را خورده است، چون هضم خون در بدن زالو کند است، آلودگی در بدن زالو می‌ماند و هر بیماری احتمالی درون خون به بیماری که زالو برای او استفاده می‌گردد، منتقل می‌شود.

ما یک زالوی صیدی را آزمایش کردیم و تست ایدز (HIV) آن مثبت بود.

زالوی صید شده از طبیعت

همچنین به علت سرازیر شدن پساب کارخانجات و منازل مسکونی و رها کردن زباله توسط انسان در تالاب ها و برکه ها باعث انتقال بیماری به زالوهایی که بصورت صیدی شکار میشوند و به بازار عرضه میگردند وجود دارد.

بنابر این مراکز درمانی طب سنتی و کلینیک های زالو درمانی و حتی اشخاصی که خود درمانی میکنند به دلایل گفته شده باید حتما زالوی طبی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و دارای پروانه بهره برداری و تحت پایش پزشک مورد تایید دامپزشکی اقدام به تهیه و خرید زالوی طبی نمایند.

متاسفانه به دلیل کمبود نظارت بر صید و پرورش زالوی طبی و زالوی درمانی و طمع افراد سودجو برای درآمد زایی از طریق غیر بهداشتی و بصورت زیر زمینی و به دور از چشم قانون اقدام به تکثیر و پرورش و یا شکار زالو از برکه ها و تالاب های آلوده نموده و با عرضه این محصولات غیر بهداشتی به بازار مصرف سلامت جامعه را نشانه گرفته اند .

به دلایل فوق باید مراجع مسئول اعم از سازمان دامپزشکی و جهاد کشاورزی و سازمان بهداشت که متولی سلامت جامعه و غذا و دارو هستند اقدام به ساماندهی و پلمپ مزارع غیر مجاز نمایند تا فرصت تولید بهداشتی و تحت نظر پزشک برای مزارع دارای پروانه و مجوز بهره برداری بیش از پیش فراهم گردد که اینکار موجب سلامت جامعه خواهد گردید.

گفتنی است در پایگاه داده ncbi (کتابخانه ملی علوم آمریکا) مقالاتی منتشر شده استکه احتمال انتقال بیماری‌های عفونی خطرناک مانند ایدز و هپاتیت از طریق زالوی غیر استریل که در مکان های غیر بهداشتی و زیرزمینی بدون پایش پزشک و به دور از نظارت مراجع ذیربط را تایید می‌کند.

زالو طبی جانوری است که خیلی از افراد از آن می‌ترسند، اما سالیان زیادیست که بسیاری از پزشکان از مفید بودن و خواص درمانی آن ها صحبت می کنند اما اگر اصولی استفاده نشود خطرات جبران ناپذیری را در پی دارد.

مدیر تعالی دفتر طب سنتی ایرانی- اسلامی وزارت بهداشت هشدار داد: در این میان بسیاری از افراد سودجو و متخلف از این موضوع سوء استفاده کردند و بدون داشتن تخصص این دسته اقدامات را انجام می دهند و لازم به ذکر است مردم بدانند با مراجعه به مراکز غیر معتبر نیز باید توقع هرگونه اتفاق جبران ناپذیر را داشته باشند. اغلب مراکز دانشگاهی طب سنتی که کار زالو درمانی را انجام می دهند کاملا سالم و کنترل شده هستند و از این جهات خطری جان مردم را تهدید نمی کند.

زالویی که میتواند منجر به بیماری مصرف کننده شود

زالویی که میتواند منجر به بیماری مصرف کننده شود


بازدیدها: 16

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اکنون تماس بگیرید