تکنیک زالو درمانی

تکنیک زالو درمانی- نکات زیر حاصل سالها تجربیات درمانگران زالو یا هیرود تراپیست های با تجربه که سالهای طولانی در زمینه زالو درمانی موهای خود را سفید کرده اند بدست آمده است.

که شرکت تک زالو آنها را در اختیار درمانگران تازه کار و همچنین بیمارانی که نیازمند زالو درمانی هستند قرار میدهد تا شاید بتواند گامی در جهت گسترش و احیای این روش درمانی در جامعه کمکی کرده باشد.

تک زالو بزرگترین مرکز پرورش زالوی طبی و آرایشی

رعایت نکات مهم در قبل و بعد از زالو درمانی ( هیرودتراپی )

اقدامات قبل از عمل زالو درمانی

تکنیک زالو درمانی– درمانگران و کلینیکهای زالو درمانی حتما باید سوالاتی در مورد موارد زیر از بیماران متقاضی زالو درمانی بنمایند تا اگر به موارد یاد شده ذیل این نوشته برخوردند راهنمایی های لازم را به بیماران نموده و پس از رفع این اشکالات و ابهامات و در نوبت های بعدی اقدام به زالو درمانی کنند تا عمل موفقی در پی داشته باشند و به مشتریان و بیماران بیشتری دسترسی پیدا کنند.

بیمارانی که قصد زالو درمانی دارند باید به نکاتی که اشاره خواهد شد توجه کافی مبذول دارند.

اولین اقدام یافتن یک درمانگر باتجربه که سالها درمانگری کرده و از ریزه کاریهای این نوع درمان آگاهی کامل داشته باشد.

تک زالو بزرگترین مرکز پرورش زالوی طبی در ایران- دارای مجوز بهره برداری از سازمان شیلات و سازمان دامپزشکی- عضو اتحادیه تولید و تجارت آبزیان- عضو انجمن پرورش دهندگان زالو طبی
تک زالو بزرگترین مرکز پرورش زالوی طبی در ایران- دارای مجوز بهره برداری از سازمان شیلات و سازمان دامپزشکی- عضو اتحادیه تولید و تجارت آبزیان- عضو انجمن پرورش دهندگان زالو طبی

در سالهای اخیر که بازار زالو درمانی بعد سیصد سال از ورود طب مدرن دوباره در حال گسترش است- کسانی با نام درمانگر پا به عرصه زالو درمانی گذاشته اند که کوچکترین اطلاعاتی در مورد زالو و درمان با آن را نمیدانند

برای مثال اینکه درمانگران کم تجربه و یا بعضا ناشی نمیدانند که چرا گاهی زالو به بدن بیمار نمیچسبد و تمایلی به خونخواری از میزبان ندارد و چون زالو به بدن بیمار نمیچسبد و یا به خون میزبان علاقه نشان نمیدهد تقصیر را به گردن زالو می اندازند که یا زالو بیمار است و یا گرسنه نیست در حالیکه عوامل متعددی باعث میگردد که زالو تمایلی به خونخواری از خود نشان ندهد که به همه آنها اشاره خواهیم کرد.

چرا زالو به بدن بیمار نمیچسبد و تمایلی به خونخواری ندارد؟

این موضوع به دو مقوله پوست بدن بیمار یا میزبان و همچنین تغذیه قبل از زالو درمانی مرتبط میشود

تاثیر بوی عطر و ادکلون و مواد آرایشی بر گیرایی زالو

روش صحیح زالو درمانی

اگر اهل ادکلن زدن و عطر به لباس و بدن خود هستید اینرا مورد توجه قرار دهید که زالو طبی از بوهای عطر و ادکلن و کلیه مواد آرایشی حساس و فراری میباشد پس یکهفته قبل از اقدام به هیرودو تراپی اصلا نباید به لباسها و بدنتان عطر و ادکلن اسپری کنید  چون مطمِینا زالو به بدن شما نخواهد چسبید.

استعمال پمادهای موضعی درمانی

اگر به علت بیماریهای پوستی و یا دردهای موضعی روی بدن خود پمادهای درمانی موضعی مصرف میکنید که از روغن در ساخت آنها استفاده شده است.

بعضی از این پمادها نیز مانند ویکس- متیل سالیسیلات- منتول – کپسایسین – لیدوکائین – کرم رماتکس الی ژن – ژل موضعی آرومیکس باریج اسانس – ژل مینرال آیس بی ام اس – کرم ضد درد چیلی لافارر و پمادهای مشابه که بوی خاصی میدهند وقت خود را تلف نکنید چون زالوی طبی اصلا ازین بوها خوشش نمیاید و به شما نخواهد چسبید.

پس باید یکهفته قبل از اقدام به زالو درمانی ازین پمادها استفاده نکنید و یا قبل از مراجعه با درمانگران زالو دوش بگیرید تا بدنتان بوی خاصی نداشته باشد.

زالوها از بوی سیگار و پیپ و قلیان نیز بدشان میاید

اگر اهل دود هستید و سیگار و قلیان و پیپ مصرف میکنید اینرا بدانید که زالوی طبی از بوی آنها خوشش نمیاید و به بدن شما نخواهد چسبید پس چند ساعت قبل از اقدام به زالو درمانی از کشیدن آنها اجتناب کرده و دستها و محلهایی که احتمال میدهید بو گرفته باشند کاملا بشویید تا بوی نامطبوع آنها از بین برود.

نقش تغذیه غذایی در گیرایی زالو روی بدن بیمار

وقتی ما غذایی میخوریم اثرات و بوی آنها در داخل خون ما تا چند روز باقی میماند مانند پیاز خام و سیر همچنین فلفل و سبزیهای معطر و یا تخم مرغ و سالاد الویه

نقش تخم مرغ در گیرایی زالو و مکیدن خون بیمار متقاضی زالو درمانی

برای آگاهی به اطلاع میرسانیم که زالو طبی به خون بیماری که تا سه روز قبل تخم مرغ مصرف کرده باشد علاقه ای ندارد.

پس قبل از زالو درمانی حداقل یکهفته از خوردن تخم مرغ پرهیز نمایید و یا غذاهایی مانند سالاد الویه که از تخم مرغ برای تهیه انها استفاده میگردد پرهیز کنید.

نقش سیر و پیاز و فلفل در گیرایی زالو بر روی بدن بیمار

طبق تجربه درمانگران با تجربه و قدیمی زالوی طبی کسانی که حداقل سه روز قبل از زالو درمانی اقدام به خوردن پیاز خام و سیر پخته و خام و فلفل و زنجبیل و هر نوع سبزیجات معطر در رژیم غذاییشان استفاده نموده اند اقدام به زالو درمانی ننمایند چون زالوی طبی به بدن این بیماران متقاضی زالو درمانی واکنش نشان خواهد داد و به بدن بیمار جهت مکیدن خون نخواهد چسبید.

پس بیماران متقاضی زالو درمانی باید حداقل یکهفته قبل از زالو درمانی از خوردن این موارد یاد شده پرهیز نمایند تا زالو به مکیدن خون آنها علاقه نشان دهد.

سعی کنید روز قبل از زالو درمانی قورمه سبزی مصرف کنید.. تجربه نشان داده بیمارانی که قبل از زالو درمانی اقدام به خوردن قورمه سبزی نموده اند زالو با اشتیاق خون آنها را مکیده است.

آموزش تحریک زالوی طبی برای چسبیدن بر روی موضع مورد نظر بیمار متقاضی زالو درمانی

همه ما میدانیم که درجه حرارت بدن اکثر موجودات و حیوانات زنده سی و هفت درجه میباشد

اما هستند افرادی که طبع سرد دارند مانند اکثریت زنان و همچنین مردان دارای طبع سرد هستند و وقتی با آنها دست میدهید یا بدنشان را لمس میکنید احساس میکنید که بدنشان سرد است و به درجه حرارت سی و هفت درجه همخوانی ندارد

زالوها نیز بدنبال نوشیدن خونی هستند که دمای مورد نظر را داشته باشند .

اگر شما زالو را بر روی پوست شخصی که طبع سرد دارد بگذارید هیچ عکس العملی برای مکیدن خون از طرف زالو مشاهده نمکنید  فکر میکنید که اشکال از زالوی طبی میباشد در حالی که اینطور نیست.

به همین دلیل اکثر درمانگران زالوی با تجربه حین انجام زالو درمانی موضع مورد نظر را با سشوار مقداری گرم میکنند تا زالو را تحریک کرده و مطمین شود که مهمان خون یک موجود زنده است.

حتی پرورش دهندگان زالو وقتی میخواهند زالو ها را بصورت مصنوعی تغذیه کنند – خون استریل شده را داخل روده استریل گاوی مورد تایید سازمان دامپزشکی میریزند

و سپس با حرارت دادن خون داخل روده آنرا گرم و به دمای سی و هفت درجه میرسانند تا زالو را تحریک بخ خوردن خون کنند.

پس نتیجه میگیریم که زالو تمایلی به مکیدن خون افراد طبع سرد از خود نشان نمیدهند فلذا درمانگران با تجربه قبل از گذاشتن زالو بر روی موضع مورد نظر با سشوار آن نقطه را حرارت میدهند تا به درجه حرارت مورد نظر برسد.

مالش و ضربه زنی ملایم روی نقطه ای که قرار است زالو درمانی گردد

یکی از روشهای درمانگران با تجربه برای تحریک زالو به مکیدن خون میزبان اینست که موضع مورد نظر را قبل از زالو اندازی مقداری مالش داده و با ضربات ملایم خون میزبان را در نقطه مورد نظر تجمیع نموده و سپس اقدام به زالو اندازی میکنند.

خراش روی نقطه مورد نظر برای زالو اندازی

گاهی نیاز است که بر روی موضع مورد نظر با یک سوزن سرنگ استریل خراش ایجاد نموده تا زالو با مزه خون تحریک به گاز گرفتن و چسبیدن به محل مورد نظر نماید.

تک زالو- تکثیر و پرورش زالو طبی با مجوز بهره برداری از سازمان شیلات و سازمان دامپزشکی و تحت پایش دامپزشک معرفی شده از دامپزشکی

تکنیک زالو درمانی

چرا نباید پس از زالو درمانی و جدا شدن زالوی سیر شده محل آنرا سریعا پانسمان کرد؟

همانطور که مطلعید دانشمندان در بزاق زالو بیش از ۱۰۰ نوع آنزیم درمانی مفید شناسایی کرده اند.

که خواص ضد انعقادی بزاق زالو برای پتانسیل التیام بسیار مهم است و شامل موادی مانند هیرودین، کالین، مهارکننده های کالیکرئین، مواد مشابه هیستامین، هیالورونیداز و کلاژناز می شود.

تکنیک زالو درمانیما شاخص ترین آنها را برای شما بیان خواهیم کرد.

هیرودین آنزیمی بی حس کننده و رقیق کننده قوی خون

مهم ترین و اصلی ترین آنزیم که در بزاق زالو وجود دارد. خاصیت بی‌حس كنندگی میباشد.

لذا لحظاتی بعد از چسبیدن زالو به محل و ترشح این آنزیم از طریق بزاق، نقطه گزش بی‌حس می شود و احساس سوزش ناشی از نیش زالو از بین می‌رود و بیمار به راحتی وجود زالو و مکیدن خون را تحمل می‌كند.

زمان انعقاد خون را از حالت معمول به تاخیر می اندازد و موجب می گردد مواد آلوده به واسطه خونریزی از طریق نیش زالو از بدن خارج شوند.

هیرودین در رقیق کردن خون از هپارین، آسپرین و خیلی از رقیق کننده های دیگر قوی تر عمل می کند. پژوهشگران دپارتمان فارماكولوژی دانشگاه كنتاكی طی تحقیقاتی، اثرات ضد انعقادی هیرودین را با هپارین مقایسه كرده‌اند :

  • هیرودین برای فعال شدن نیاز به كوفاكتور ندارد.
  • هیرودین اثرات پایدار و یكنواخت وابسته به دوز دارد.
  • هیرودین اثر مستقیم روی مهار ترومبین دارد.
  • هیرودین مسمومیت ندارد.
  • هیرودین بی حسی موضعی می دهد.

هیرودین با انبساط ماهیچه‌های صاف جدار عروق سبب گشادی عروق و افزایش جریان خون می‌شود و گردش خون و پاکسازی را در محل مورد نظر سهولت می بخشد در نتیجه برای بیماران قلبی و عروقی بسیار مناسب است.

تکنیک زالو درمانی



بازدیدها: 9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اکنون تماس بگیرید