آیا شواهد بالینی برای مزایای هیرودتراپی وجود دارد ؟

درمان با زالو یا هیرودتراپی یکی از روش های طب جایگزین است.

شرکت دانش بنیان تک زالو- فروش تکثیر و پرورش زالوی طبی بهداشتی دارای پروانه بهره برداری و مجوز تولید از سازمان دامپزشکی و جهاد کشاورزی استان البرز کرج با نظارت دامپزشک مورد تایید سازمان دامپزشکی

آیا شواهد بالینی برای مزایای هیرودتراپی وجود دارد ؟

برو دکتر

پست های ما با عشق به پزشکی مبتنی بر شواهد نوشته شده است. ما به منابع معتبر مراجعه می کنیم و برای شنیدن نظرات به پزشکان خوشنام مراجعه می کنیم. اما به یاد داشته باشید: مسئولیت سلامتی شما بر عهده شما و پزشکتان است. ما نسخه نمی نویسیم، توصیه می کنیم. به دیدگاه ما تکیه کنید یا نه – شما تصمیم می گیرید.

آیا شواهد بالینی برای مزایای زالو درمانی وجود دارد ؟

استانداردهای کارآزمایی بالینی کنونی مستلزم آن است که مطالعات دارویی یا درمانی به شیوه ای “کور” انجام شود. این بدان معناست که داوطلبان لازم نیست بدانند که آیا داروی تحت مطالعه مصرف می‌کنند یا دارویی که قبلاً اثربخشی آن نشان داده شده است. در مطالعات دوسوکور، نه تنها بیماران، بلکه پزشکان نیز نمی دانند کدام داوطلب چه چیزی مصرف می کند. چنین مطالعاتی قابل اعتمادترین در نظر گرفته می شوند.

اما درمان هیرودوتراپی را نمی توان با روش “کور” مطالعه کرد. هم داوطلبان و هم پزشکان همیشه می دانند که از چه روش درمانی استفاده می شود – مرحله بندی زالو یا مصرف قرص. علاوه بر این، جلسه هیرودتراپی از نظر روانی با مصرف قرص متفاوت است. و وضعیت روانی بیمار می تواند به طور قابل توجهی اثربخشی درمان را تغییر دهد.

زالو درمانی چیست و چه تاثیری بر فرد می گذارد

با توجه به این نگرانی ها، کارآزمایی های بالینی کمی از هیرودتراپی تا به امروز منتشر شده است. در تمام این کارآزمایی‌ها، اثرات زالو با گروه شاهد مقایسه شد، درمان‌هایی که کاملاً مؤثر بودن آن‌ها ثابت شده است.

معتبرترین شواهد در مورد مزایای هیرودتراپی در جراحی پلاستیک و ترمیمی به دست آمده است. یک عارضه مکرر پس از چنین عمل هایی رد بافت است که به دلیل احتقان وریدی رخ می دهد. استفاده موفقیت آمیز از زالو پس از پیوند و تغییر شکل گوش ها، لب ها، بینی، ابروها، زبان، انگشتان دست، آلت تناسلی و نوک سینه ها مستند شده است. استفاده از زالو در جراحی توسط سازمان غذا و دارو تایید شده است.

زالو داروخانه ای به این شکل است. 
در طبابت عمدتاً از زالوهای سایز متوسط ​​استفاده می شود. 
در حالت آرام 
2-3 سانتی متر طول دارند در هنگام تغذیه کش می شوند. 
منبع: Mit Kapevski / Shutterstock

اثر ضد درد زالو در سندرم درد مزمن به طور فعال در حال بررسی است. بیشتر شواهد بالینی از اثربخشی هیرودتراپی در درمان آرتروز زانو به دست آمده است.

زالو در طول درمان شرایط مختلف نشان داده شده است
زالو در طول درمان

تصمیم گرفتیم اثربخشی این روش را در یک متاآنالیز آزمایش کنیم. برای این منظور، نویسندگان 121 مقاله را در مورد هیرودتراپی برای استئوآرتریت انتخاب کردند، اما تنها سه مورد از آنها به عنوان کیفیت شناخته شدند. در مجموع 237 نفر در آن شرکت کردند. این سه مطالعه نشان داده اند که زالو درمانی باعث کاهش درد و افزایش تحرک مفصل می شود. در کارهای دیگر، اثر هیرودتراپی ثبت نشد، اما عوارض جانبی ذکر شد.

مطالعات حکایتی نشان می دهد که از زالو برای درمان کمردرد مزمن، فشار خون بالا، سردرد، ترومبوفلبیت، بواسیر، اوتیت میانی حاد و مزمن، گلوکوم، کیست تخمدان و سایر بیماری ها استفاده می شود. ولی افراد بسیار کمی در آزمایش‌ها شرکت کردند تا با اطمینان بگویند که هیرودتراپی برای هر بیماری که با مداخلات جراحی مرتبط نیست، ایمن و مؤثر است.

علاوه  بر این، در تمام مطالعات توصیف شده، زالو تنها به عنوان یک روش درمانی اضافی مورد استفاده قرار گرفت. یعنی مزیت اصلی هیرودتراپی توانایی کاهش دوز داروها بود که می تواند مملو از عوارض جانبی باشد.

به گفته نویسندگان اکثر بررسی ها، درمان با زالو مستحق تحقیقات با کیفیت بالاتر است. آنها نشان می دهند که آیا هیرودتراپی مزایای قابل توجهی نسبت به سایر انواع درمان دارد یا خیر.

چه موادی در راز زالو وجود دارد

اثر ضد درد و ضد التهابیآنتی استازین، گیروستاسین، جیلانتنز، اگلین سی، مهارکننده تریپتاز زالو، مهارکننده مکمل C1، گوامرین و پیگوامرین، مهارکننده کربوکسی پپتیداز، بدلین و بلاستازین
افزایش جریان خوناستیل کولین، مولکول های هیستامین مانند
تخریب ماتریکس خارج سلولیهیالورونیداز و کلاژناز
اثر ضد پلاکتیساراتین، کالین، آپیراس، دکورسین
اثر ضد انعقادهیرودین، ژلین، مهارکننده فاکتور Xa، دستابیلاز، پروتئین زالو جدید-1، ویتید و ویتامینن
اثر ضد میکروبیدستابیلاز، کلرومیستین، تروماسین، ترومایسین و پپتید B

هشدار احتیاط

زالو هرگز روی رگهای اصلی مانند ورید گردن یا ورید فمورال قرار نمی گیرد. به همین ترتیب روی سینه ها، پلک ها یا ساختارهای ظریف بدن قرار نمی گیرند.

شرکت دانش بنیان تک زالو دارای مجوز رسمی و پروانه بهره برداری از سازمان دامپزشکی و جهاد کشاورزی استان البرز کرج

هشدارپزشکی در زالو درمانی با استفاده از زالوی آلوده و غیر بهداشتی

از آنجایی که زالو درمانی یک مقوله کاملا بهداشتی میباشد و زالوهای طبی یکبار مصرف هستند. هرگز وضعیتی مانند شیردوشی و استفاده مجدد وجود ندارد و فورا پس از مصرف باید آنها را امحا نمود. پس از درخواست، محل استفاده از زالو به مدت 24 ساعت در شرایط استریل با تمیز کردن مناسب بسته می شود. پانسمان به مدت 24 ساعت بسته خواهد ماند.

از مراجعه به مراکز درمانی که زالوهای طبی را از تکثیر کننده های زیرزمینی و مزارع غیر بهداشتی تهیه میکنند جدا پرهیز نمایید. زیرا ممکن است زالوهای غیر بهداشتی بیماری های مالاریا و هپاتیت را به انسان انتقال دهند

تک زالو یعنی سلامت

بازدیدها: 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اکنون تماس بگیرید